Yabancıların gözdesi Türk firmalar oldu

Mobilya Aksesuar Sanayicileri Derneği (MAKSDER) işbirliğiyle bu yıl 24’üncü defa düzenlenen Mobilya Yan Sanayi, Aksesuarları, Orman Eserleri ve Ahşap Teknolojisi Fuarı rekor iştirakle başladı. Fuarın birinci gününde 120 ülkeden 3 bin 500’ü yabancı olmak üzere toplamda 14 bin kişi fuarı ziyaret etti. 680 firmanın yer aldığı fuar boyunca yabancı ziyaretçi sayısının 15 bine çıkması beklenirken, birinci gün ziyaretçi sayısı bakımında rekor kırıldığı tabir edildi. Fuara katılan ve burada bir konuşma yapan İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Tecdelioğlu, “Fuara gösterilen ilgi bizleri ve iştirakçileri bir epey şad etti. Fuarın daha birinci gününden yabancı ziyaretçi sayısının 3 bin 500’e ulaşması gelecek ismine umut vericiydi.” dedi.

YATIRIMLARIN MEYVELERİ TOPLANIYOR

Türkiye’nin son devirlerde yabancı alıcılardan çok daha fazla ilgi gördüğüne dikkat çeken Çetin Tecdelioğlu, “Bu ilgiyi mobilya aksesuarları bölümünde de net bir halde görmüş olduk. Türkiye tedarik konusunda en yeterli alternatiflerden biri pozisyonunda. Zira Avrupa’da güç konusunda badireler yaşanıyor. Uzakdoğu ülkelerinde de tedarik sıkıntıları var. Avrupa ve etraf ülkeler kelam konusu badireler nedeniyle tarafını Türkiye’ye çevirdi. Mobilya aksesuarları dalı gösterilen ağır ilgiyi karşılayacak kapasitede. Bölüm, 2020 ve 2021 yıllarında çok önemli kapasite yatırımları yapmıştı. Artık bunun meyvelerini topluyor. Gelen talebi çok rahat bir formda karşılayabilecek olan mobilya aksesuarları dalı, daha fazlasını karşılayabilir. Şayet ülkemizde güç konusunda bir sorun yaşanmazsa mobilya aksesuarları ve birçok bölümde daha fazla talep görebiliriz.” diye konuştu.

‘DİJİTAL DÖNÜŞÜM ARTIK HEPİMİZİN GÜNDEMİNDE’

Son 1 ayda yurtdışında 5 fuara birlik olarak iştirak sağladıklarının altını çizen Çetin Tecdelioğlu, “Bu fuarları ben de ziyaret ettim. Benim için yorucu ancak yararlı bir periyot oldu. Bu fuarlarda, bilhassa Çin pazarına olan ilginin azalmasının akabinde kalite-fiyat performansı ile Türkiye pazarına ilginin büyük derecede arttığını gördüm. Dünyanın her yerinden gelen satın almacılar kesinlikle Türk firmalarına dikkat ediyorlar. Bu avantajı kaybetmemek; hem farklı pazarlara girmek hem de bulunduğumuz pazarlardaki hissemizi artırmak için her zamankinden daha fazla üretmek ve ihracat yapmak önceliğimiz olmalı. Klasik pazarlarımızda var olmaya devam ederek, uzak pazarlara da adım atmaya başlamanın vakti geldi. Birlik olarak yapacağımız kesim toplantılarında her alt dalımız için gaye uzak pazarları sizlerle birlikte belirleyip, 2023 yılında bu pazarlarda ağır bir tanıtım ve B2B faaliyeti gerçekleştireceğiz. Dijital dönüşüm artık hepimizin gündeminde. Bu fuarın da hibrit olarak gerçekleştiğini biliyorum. Biz de Birlik olarak fiziki faaliyetlerin yanında Trade365 projemizle her alt bölümümüz için hazırladığımız web sayfalarını yurtdışındaki alıcılara tanıtıyor, bu sitelerde yer alan Türk firmalarıyla çalışmaları için onları yönlendiriyoruz.” tabirlerini kullandı.

Dijitalleşme ile birlikte fiziki faaliyetlerin, fuarların hala vazgeçilmez olduğunu kaydeden Çetin Tecdelioğlu, “Ülkemizde gerçekleştiğimiz fuarları da memleketler arası arenada tanıtmak ve yabancı iştirakçi ve ziyaretçi sayısını artırmak için çalışmamız gerekiyor. 2021 yılında WOODTECH Fuarı ile eş vakitli gerçekleştirilen INTERMOB fuarına 26 ülkeden iştirak vardı. Umarız bu sene çok daha fazla ülkeden firmaları fuarımızda ağırlar ve çok daha büyük başarılara imza atarız.” dedi.

SEKTÖRLERE BİRLİKTE TARAF VERİP, İHRACATI BİRLİKTE ARTTIRACAĞIZ

Türkiye’nin en değerli ekonomik ögelerinden biri olan ihracatın gelişmesi için fuar iştiraklerinin çok değerli olduğunu vurgulayan Çetin Tecdelioğlu, kelamlarını şöyle sürdürdü: “Burada bir yandan bölümümüzü temsil ederken öteki yandan da ülkemize katkı sağlıyoruz. İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği olarak gerek yurtiçinde gerekse de yurtdışında alt dallarımızdaki faaliyetlere katılıyor, B2B’ler düzenliyor, ulusal iştirak tertipleri tertip ediyoruz. Dallarımızın yurtdışında yer alan örgütlenmelerinde temsilci olmak için teşebbüslerde bulunuyoruz. Onlara ülkemizi ve dallarımızı tanıtıyoruz. Yapacağımız faaliyetlerin kararlarını kesimimizle birlikte alıyoruz. Temmuz-Ağustos devrinde gerçekleştirdiğimiz dal toplantılarımızdan sonra birçok karar aldık ve faaliyet gerçekleştirdik. Artık Kasım-Aralık periyodunda bu toplantıların ikincisini planlıyoruz. Bölümlere birlikte taraf verip, ihracatımızı birlikte artıracağız.”

İHRACATTA YÜKSELİŞ SÜRÜYOR

İhracat sayıları hakkında da bilgiler paylaşan Çetin Tecdelioğlu, şu tabirleri kullandı: “Demir ve Demir Dışı Metaller bölümümüzde 2021 yılında 12,5 milyar dolar ihracat yaptık. 2022 yılının başından tam bugüne kadar ise 12 milyar dolar ihracat gerçekleştirdik. Sene sonunda 14 milyar doları geçmeyi hedefliyoruz. İçinde metal mobilya aksesuar eserlerini içeren hırdavat dalımızın ise 2021 yılının Ocak‐Eylül ayları ortasındaki ihracatı 8 milyar dolar civarındayken, 2022 yılının birebir periyodundaki ihracatımız yüzde 13 artışla 9 milyar dolara yaklaştı.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir