Denizden 50 dakika karadan 1.5 saat

GÜLDEN ÇOKTAN- Bir yerden bir yere gitmenin trafik nedeniyle sıkıntıya dönüştüğü İstanbul’da ulaşımda deniz hissesini artırmak için yeni deniz yolu hatları hizmete açıldı. Yeni 7 deniz hatlarını ilk gün kullananlar ortasında biz de vardık. Yeni vapur güzergâhlarının karayolundan farkını ve sınırlara ilgiyi görmek için sabah en uzun çizgilerden biri olan Avcılar-Bostancı deniz otobüsüne bindik. 

Deniz otobüsü…

Avcılar’dan saat 10.10’da deniz otobüsüne bindik. Sürücü arkadaşımız Yavuz Demir de tıpkı saatte Avcılar’dan Bostancı’ya kara yoluyla hareket etti. Biz saat 11.00’da Bostancı’ya ulaştık. Birebir saatte 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nden geçen Demir saat 11.40’da Bostancı’ya ulaştı. Trafiğin ağır olduğu anlar da bu müddet kara yolundan daha da uzayabiliyor.

Sefer saatlerinde rastgele bir aksama olmazken deniz otobüsü tam saatinde kalktı. Birinci gün olması nedeniyle gemide fazla yolcu yoktu. Birebir vakitte kara yolu toplu ulaşım araçlarındaki o karışıklıklık ve kalabalıktan da kısa

bir müddet de uzaklaşma imkânı bulduk. Seyahatte sohbet ettiğimiz bir öğrenci, Avcılar’dan Kartal’daki okuluna giderken yeni sınır sayesinde hem vakitten tasarruf sağlayacağını hem de deniz otobüsünde ders çalışabileceğini anlattı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin açtığı yeni sınırlarda kafeterya hizmetleriyle seyahat hayli keyifliydi.

Kadıköy’den Eyüp’e…

Akşam ise Kadıköy-Kasımpaşa-Fener-Sütlüce-Eyüp çizgisinde seyahat ettik. Yolcu sayısı Avcılar-Bostancı sınırına nazaran daha fazlaydı. İş çıkışı saatleri olduğundan birtakım yolcular kulaklığını takıp uyurken kimileri da görünüme karşı fotoğraf çekiyordu. Seyahat İstanbullulara bir yandan görüntüyü seyrederken bir yandan da çayınızı yudumlama imkanı verdi. Öteki toplu taşıma araçlarında olan karmaşa da yoktu. Kadıköy’den saat 16:05’te bindiğimiz vapur, 16:55’te Eyüp’e ulaşırken, ulaştırma servisimizin vazifelisi arabasıyla yine

1.köprüyü kullanarak bizden

10 dakika evvel iskeleye varmıştı. Doğal bunda trafiğin seyrek olmasının rolü büyüktü.

‘Terapi gibi’

Kadıköy’den Sütlüce’ye gelen bir yolcu, “Kitabımı okuyorum. Otobüse binsem trafik sıkıntısı bir yana kalabalık oluyor. Lakin burada o denli değil. Terapi üzere.” dedi. Kadıköy’den Eyüp’e giden bir öteki yolcu ise, kentin trafiğine karışmadan Eyüp’e gelmenin keyfini şu sözlerle anlattı: “Eskiden Kadıköy’e gitmek için aktarma yapardık. Üzerine otobüsler kalabalık olur yahut saatinde gelmezdi. Zahmetten kurtulduk.”

Günde 24 sefer

*Saat başı olacak halde günde 24 sefer yapılması planlanan hatta kışın 400, yazın en az 550 kişi kapasiteli yolcu motoru kullanılacak. Beşiktaş-Kabataş-Karaköy-Kasımpaşa-Sütlüce-Eyüp Hattı’nda ise günlük 12 sefer yapılması planlanıyor. Yolcu motorlarıyla hizmet verilecek bu sınırın sefer mühleti ise 50 dakika olacak.

*Maltepe-Büyükada-Heybeliada-Burgazada-Kınalıada çizgisi sefer mühleti ise 65 dakika olacak. Hatta günlük 24 sefer yapılması planlanıyor. Kış yolcu kapasitesi en az 400, yaz yolcu kapasitesi en az 550 kişi olan yolcu motoru kullanılması planlanıyor.

*Sefer mühleti 20 dakika olarak öngörülen Çengelköy-Kabataş Hattı’nda ise günlük 24 sefer yapılması planlanıyor. Bu hatta kış yolcu kapasitesi en az 220 kişi, yaz yolcu kapasitesi en az 330 kişi olan yolcu motoru kullanılacak.

*İki kıta ortasında hizmet verecek Bostancı-Moda-Kadıköy-Kabataş Hattı’nın sefer mühleti 70 dakika olacak. Hatta günlük 10 sefer yapılması planlanıyor. Bu hatta kış yolcu kapasitesi en az 220 kişi, yaz yolcu kapasitesi en az 330 kişi olan yolcu motoru kullanılması planlanıyor.

ÜCRET TARİFESİ

Yeni deniz yolu çizgilerinin fiyat tarifesi ise şöyle:

*Çengelköy-Kabataş Çizgisi 9.47 lira

*Beşiktaş-Eyüp Çizgisi 11.50 lira

*Kadıköy-Eyüp Sınırı 11.50 lira

*Avcılar-Kadıköy Sınırı 28.74 lira

*Avcılar-Bostancı 31.85 lira,

*Maltepe-Adalar Çizgisi 21.90 lira.

*Bostancı-Kabataş Çizgisi ise 11.50 lira.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir