İSTANBUL (İGFA) – Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nca, Karayolları Trafik Kanunu gereği yolcu ve eşya nakliyatında kullanılan ticari araçlar için mecburî kış lastiği uygulaması, 1 Nisan Pazartesi günü sona eriyor.
Meteoroloji iddiaları, Nisan ayı itibariyle yurt genelinde ısınmaya işaret ediyor. Mevsimlere nazaran uygun lastik kullanımının kıymetine dikkat çeken ve inançlı, konforlu ve tasarruflu bir sürüş için kış lastiklerinin yaz lastikleriyle değiştirilmesi gerektiğini şoförlere hatırlatan kesim temsilcileri, mevsimine uygun lastik kullanımı, öncelikle yol ve yolcu güvenliği olmak üzere, yakıt tasarrufu ve lastik ömrü açısından da büyük kıymet taşıdığını söyledi.
Kış lastiklerini yazın kullanmanın birçok dezavantajına dikkati çeken Petlas Pazarlama Müdürü Esra Ertuğrul Boran, “Havalar ısınınca kış lastiklerinin fren aralığı artıyor, yol tutuş performansı azalıyor ve hatta aracın yakıt tüketimini de artırıyor; zira kış lastikleri 7 derecenin altındaki sıcaklıklar için tasarlanıyor. Bu nedenle, kış şartları için tasarlanan kış lastikleri sıcak havalarda istenilen performansı sergileyemiyor. Bu da fren arası ve münasebetiyle güvenlik üzerinde olumsuz bir tesir yaratabiliyor. Ayrıyeten, kış lastiklerinde kullanılan yumuşak kauçuk hammaddesi ve desen özellikleri yaz aylarında kullanıldığında çok ısınma nedeniyle çabuk yıpranmaya neden oluyor.” diye konuştu.
Yazın kış lastiğinin konforsuz bir kullanım oluşturduğunu söyleyen Boran, “Kış lastiklerinin yazın artan yakıt tüketimi, birebir vakitte tabiata daha fazla CO2 gazı salımı manasına geliyor. Yazın kış lastikleri kullanmayarak, tabiat sürdürülebilirliğine katkıda bulunabiliriz. Ayrıyeten, yaz devrinde kış lastiği kullanılması durumunda yoldan gelen sesler, bilhassa makul bir suratın üzerinde rahatsız edici bir uğultu formunu alıyor, bu da sürüş konforunu azaltıyor” dedi.