T24 Haber Merkezi
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından imali devam eden Eyüpsultan – Bayrampaşa Tramvay Hattı’nın yüzde 6’lık kısmı tamamlandı. Yenikapı – Atatürk Havalimanı Metro Çizgisi, Yenikapı – Kirazlı Metro Sınırı ve Haliç Tramvay Hattı’nın entegrasyonunu sağlayacak olan tramvay sınırının 2027 yılının birinci yarısında yolculu işletmeye alınması hedefleniyor.
İBB, Yenikapı – Atatürk Havalimanı Metro Sınırı, Yenikapı – Kirazlı Metro Sınırı ve Haliç Tramvay Sınırı ile entegre olacak Eyüpsultan – Bayrampaşa Tramvay Çizgisi’nin üretimine devam ediyor. Toplam uzunluğu 3,2 kilometre olan çizgi, 5 istasyon ve 7,45 dakika seyahat müddetiyle hizmet verecek.
Eminönü – Alibeyköy ve Eminönü – Bayrampaşa ortasında aktarmasız ulaşım
Hat, T5 Eminönü – Alibeyköy Tramvay Çizgisi ile birlikte çalışacak. Ortak bir işletme olacak Eminönü – Alibeyköy ve Eyüpsultan – Bayrampaşa sınırları, Feshane ortak istasyonundan sonra iki güzargâh olarak ayrılacak. Bu sayede Eyüpsultan – Bayrampaşa raylı sistem sınırının da tamamlanmasıyla; Eminönü – Alibeyköy ve Eminönü – Bayrampaşa ortasında İstanbullulara aktarmasız hizmet sunulacak.
Yüzde 6’lık kısmı tamamlandı
2027’de hizmete hazır hale gelmesi planlanan sınır, şu anda yüzde 6 oranında tamamlandı.
Bayrampaşa Meydan İstasyonu bölgesinde hafriyat dayanak sistemlerinin üretimi devam ediyor. Şaftlarda kazık imalatı tamamlanırken, hafriyat çalışmaları da sürüyor. Bayrampaşa İstasyonu bölgesi mobilizasyon işlerinin tamamlanmak üzere olduğu belirtilirken, hafriyat dayanak imalatları bu ay başlayacak.
İBB’den yapılan açıklamaya nazaran, projede hemzemin bölgede yapılacak yol ve altyapı düzenlemeleriyle, şantiye mobilizasyonlarının tamamlanması sonrasında, Demirkapı ve Feshane İstasyonları ortasındaki kısmın imal işlerine ise 2025 yılı sonu prestijiyle başlanacak.
25 milyon euro tasarruf sağlandı
İBB, 2022’de projeleri revize ederek 25 milyon euro tasarruf sağladı. 2023 Şubat ayında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, hattın fizibilite ve projelerini onayladı. 2024 Ocak ayında Cumhurbaşkanlığı Strateji Bütçe Başkanlığı, sınırı Kamu Yatırım Programı’na almadı. İBB, 3 metro sınırına entegrasyon sağlayan değerli bir raylı sistem çizgisi olması sebebiyle kendi öz kaynaklarıyla sınırın üretim ihale sürecini başlattı.
Kamu yatırım programına yine başvuruldu
Hattın ihalesi 9 Şubat 2024’te yapılarak, Antaş Yapı A.Ş. ve Gelişim Altyapı San. Ve Tic. A.Ş. iş iştirakiyle 11 Şubat 2024’te kontrat imzalandı. 25 Mart 2024’te yer teslimi yapılarak çalışmalara başlandı. Çizginin Haziran 2024’te Kamu Yatırım Programı (Ka-Ya) Bilgi Sistemi’ne orta devir girişleri yapılırken, Cumhurbaşkanlığı Strateji Bütçe Başkanlığı Kamu Yatırım Programı’na da tekrar başvuruldu. (ANKA)
Hattın entegre olduğu çizgiler şu halde: Bayrampaşa İstasyonu: M1-A Yenikapı – Atatürk Havalimanı Metro Çizgisi, M1-B Yenikapı – Kirazlı Metro Sınırı, T4 – Topkapı – Mescid-i Selam Tramvay Hattı Eyüpsultan İstasyonu: Vezneciler – Sultangazi Metro Hattı Feshane İstasyonu: T5 – Eminönü – Alibeyköy Tramvay Hattı |